RSMC

WELCOME TO RSMC PLEASE SIGN IN TO EXPLORE MORE INFORMATIONS..HAVE A NICE DAY..
by : admin
RSMC

WWW.REDSUNMOTORCLUB.COM


    apa biznis ada??

    Share

    redsun
    WebMaster
    WebMaster

    Male
    Number of posts : 128
    Age : 31
    Location : Luyang
    Stars : 3152
    Reputation : 0
    Registration date : 2008-09-03

    waghh apa biznis ada??

    Post by redsun on Tue Dec 30, 2008 12:03 pm

    share2 la if ada brita? silent

    Swan80
    New Member
    New  Member

    Number of posts : 7
    Stars : 2897
    Reputation : 0
    Registration date : 2009-01-01

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by Swan80 on Thu Jan 22, 2009 10:20 pm

    ayoooooyooooo....ssh la nk invest...gemilang mirza da kena band....byk org hilang pulussssss........kwn2 ada yg join ke?....kalo ada,nasib la kn....

    bod_supersperm
    Drifter RSMC
    Drifter RSMC

    Male
    Number of posts : 2717
    Age : 35
    Location : Lintas/Luyang
    Stars : 5276
    Reputation : 16
    Registration date : 2008-10-24

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by bod_supersperm on Fri Jan 23, 2009 11:35 am

    dah ok dah tu gilang gemilang..jgn risau

    sensor_xxx
    extremer 4x4
    extremer 4x4

    Male
    Number of posts : 686
    Age : 32
    Location : kota kinabalu,sabah
    Stars : 3379
    Reputation : 4
    Registration date : 2009-01-01

    waghh supersperm

    Post by sensor_xxx on Wed Jan 28, 2009 6:06 pm

    btul ba bos...sy udah byk labur dlam tu GM...RM0,OOO,OOO.O1 lol! ....

    bod_supersperm
    Drifter RSMC
    Drifter RSMC

    Male
    Number of posts : 2717
    Age : 35
    Location : Lintas/Luyang
    Stars : 5276
    Reputation : 16
    Registration date : 2008-10-24

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by bod_supersperm on Thu Jan 29, 2009 8:09 am

    tapi yang satu ni..bergaru kepala aku..baru dapat 3 minggu..adehhh

    sensor_xxx
    extremer 4x4
    extremer 4x4

    Male
    Number of posts : 686
    Age : 32
    Location : kota kinabalu,sabah
    Stars : 3379
    Reputation : 4
    Registration date : 2009-01-01

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by sensor_xxx on Tue Mar 03, 2009 2:59 pm

    dengan ini saya mengesahkan bahawasanya PQ telah d tutup dengan sahnye...jd sapa2 yg tak dpt balik modal tu paham2 sendiri la ye...i'm sorry..... Shocked

    bod_supersperm
    Drifter RSMC
    Drifter RSMC

    Male
    Number of posts : 2717
    Age : 35
    Location : Lintas/Luyang
    Stars : 5276
    Reputation : 16
    Registration date : 2008-10-24

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by bod_supersperm on Tue Mar 03, 2009 4:36 pm

    jgn ko ingat kan lagi...hancur hati ku...........

    dk
    Great Supporter
    Great Supporter

    Female
    Number of posts : 758
    Age : 31
    Location : putatan
    Stars : 3083
    Reputation : 2
    Registration date : 2008-10-28

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by dk on Tue Mar 03, 2009 8:42 pm

    hahahahahahahaa....lalalalalalala....

    bod_supersperm
    Drifter RSMC
    Drifter RSMC

    Male
    Number of posts : 2717
    Age : 35
    Location : Lintas/Luyang
    Stars : 5276
    Reputation : 16
    Registration date : 2008-10-24

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by bod_supersperm on Wed Mar 04, 2009 8:05 am

    wah!! DK!!...suka dia... DK ada bisnis lain??

    dk
    Great Supporter
    Great Supporter

    Female
    Number of posts : 758
    Age : 31
    Location : putatan
    Stars : 3083
    Reputation : 2
    Registration date : 2008-10-28

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by dk on Wed Mar 04, 2009 8:16 pm

    dk kasi ketawa kmrg baa tu..frust tonggeng pla ng saham tu arr..hihihi Razz

    bod_supersperm
    Drifter RSMC
    Drifter RSMC

    Male
    Number of posts : 2717
    Age : 35
    Location : Lintas/Luyang
    Stars : 5276
    Reputation : 16
    Registration date : 2008-10-24

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by bod_supersperm on Thu Mar 05, 2009 8:34 am

    tdk juga menungging..hehee.

    dk
    Great Supporter
    Great Supporter

    Female
    Number of posts : 758
    Age : 31
    Location : putatan
    Stars : 3083
    Reputation : 2
    Registration date : 2008-10-28

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by dk on Thu Mar 05, 2009 1:37 pm

    yakaa tu bod??hahahaha

    bod_supersperm
    Drifter RSMC
    Drifter RSMC

    Male
    Number of posts : 2717
    Age : 35
    Location : Lintas/Luyang
    Stars : 5276
    Reputation : 16
    Registration date : 2008-10-24

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by bod_supersperm on Thu Mar 05, 2009 3:28 pm

    ok bah....dah tau risiko..so dah ready Very Happy

    sensor_xxx
    extremer 4x4
    extremer 4x4

    Male
    Number of posts : 686
    Age : 32
    Location : kota kinabalu,sabah
    Stars : 3379
    Reputation : 4
    Registration date : 2009-01-01

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by sensor_xxx on Thu Mar 05, 2009 4:25 pm

    k tanang... Very Happy

    KeMenTus
    UnderGround
    UnderGround

    Number of posts : 10
    Stars : 2840
    Reputation : 0
    Registration date : 2009-03-01

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by KeMenTus on Sat Mar 14, 2009 7:40 pm

    bis ?????

    kalau nk buat..kena bis btul2...
    kena berani...
    kena tau ape yang kita buat....untuk ape kita buat.......
    Hidup ni perlukan perubahan..perubahan yang cm ner kita nk buat...
    ckp dngn buat xsama.....tapi kalu xrasa..kita belum tau lg.....
    dgr, tgok, ekot , buat ape ..yg org da rasa(berjya) pasti sukses dong.............huhuhuhu.......bukan senang nk jd senang..bukan susah nk jd susah....bis bukan bermasuk, kita duduk2 doa2 dpt duit.. bis perlukan usaha...usaha itu tangga kejayaan...

    sampai bila kita nk cmni kwan2.....fkir2kn lah....

    sensor_xxx
    extremer 4x4
    extremer 4x4

    Male
    Number of posts : 686
    Age : 32
    Location : kota kinabalu,sabah
    Stars : 3379
    Reputation : 4
    Registration date : 2009-01-01

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by sensor_xxx on Tue Mar 17, 2009 12:55 pm

    fkir2 kn laa... Very Happy

    bod_supersperm
    Drifter RSMC
    Drifter RSMC

    Male
    Number of posts : 2717
    Age : 35
    Location : Lintas/Luyang
    Stars : 5276
    Reputation : 16
    Registration date : 2008-10-24

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by bod_supersperm on Tue Mar 17, 2009 1:00 pm

    KeMenTus wrote:bis ?????

    kalau nk buat..kena bis btul2...
    kena berani...
    kena tau ape yang kita buat....untuk ape kita buat.......
    Hidup ni perlukan perubahan..perubahan yang cm ner kita nk buat...
    ckp dngn buat xsama.....tapi kalu xrasa..kita belum tau lg.....
    dgr, tgok, ekot , buat ape ..yg org da rasa(berjya) pasti sukses dong.............huhuhuhu.......bukan senang nk jd senang..bukan susah nk jd susah....bis bukan bermasuk, kita duduk2 doa2 dpt duit.. bis perlukan usaha...usaha itu tangga kejayaan...

    sampai bila kita nk cmni kwan2.....fkir2kn lah....

    kalau sampai sibuk cari harta saja, benda lain tinggal buat apa..kaya bukan leh bawak mati pun...
    amal dan kebajikan kita bawa sampai sana..berpada2 lah..jangan taksub sangat..nasihat kepada diri sendiri dan yang lain ni..tq

    sensor_xxx
    extremer 4x4
    extremer 4x4

    Male
    Number of posts : 686
    Age : 32
    Location : kota kinabalu,sabah
    Stars : 3379
    Reputation : 4
    Registration date : 2009-01-01

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by sensor_xxx on Tue Mar 17, 2009 1:47 pm

    k pnas2...adui...anak bini tggal pla tau ndak terurus...

    bod_supersperm
    Drifter RSMC
    Drifter RSMC

    Male
    Number of posts : 2717
    Age : 35
    Location : Lintas/Luyang
    Stars : 5276
    Reputation : 16
    Registration date : 2008-10-24

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by bod_supersperm on Tue Mar 17, 2009 4:08 pm

    mau perubahan, perubahan utama adalah diri sendiri, dengan bekal yang ada, ilmu yang penting. baru amal..harta kemudia pun takpa...ulat dalam batu pun hidup...hidup umpama roda..jap kaya, jap miskin, jap susah, jap senang..kita usaha yang mampu, jgn terlebih, jgn taksub.. kita slow capai niat dan keinginan kita.. jgn drastik sgt.. setiap orang ada kemampuan sendiri, ada masalah sendiri, ada plan sendiri.hati2 di jalan raya bro.. Smile

    sensor_xxx
    extremer 4x4
    extremer 4x4

    Male
    Number of posts : 686
    Age : 32
    Location : kota kinabalu,sabah
    Stars : 3379
    Reputation : 4
    Registration date : 2009-01-01

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by sensor_xxx on Thu Mar 19, 2009 11:05 am

    btul2...skong2...rmbut sma hitam tp ht len2 n masalah pun len2...jd kut kemampuan jgn kut nafsu tau hasutan evil...kta kne fkir yg asas dlm hidup kta ni...drpd asas ni la yg wat jd kn punye kehidupan kta senang...WHAT UR DO OR HAPPEN,THE LIFE MUST GO ON... pirat

    bod_supersperm
    Drifter RSMC
    Drifter RSMC

    Male
    Number of posts : 2717
    Age : 35
    Location : Lintas/Luyang
    Stars : 5276
    Reputation : 16
    Registration date : 2008-10-24

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by bod_supersperm on Thu Mar 19, 2009 12:11 pm

    duit dan kesenangan n, semua orang mau bah..hatta orang dah kaya raya pun akan terus cari...kit ayang golongan pertengahan ni, yang makan gaji, yang berniaga dan usaha sendri pun semua mahukan kesenangan..sapa yang tak mau senang bro..
    untuk mencapainya, ada pelbagai jalan, pelbagai rintangan, 1001 mcam..
    kenapa ada Pencuri??sebab itu cara dia untuk cepat senang..(fikiran dia la)
    kenapa ada broker saham?kenapa ada loteri 4D??itu adalah salah satu dari pelbagai cara orang2 cari senang..duit..
    perkara kesenangan ni memang wujud dari zaman dahulu lagi, masalah turun temurun. cuma cara dan gaya, keazaman dan keckalan hati saja membezakan antara orang yangberjaya atau tidak.

    bod_supersperm
    Drifter RSMC
    Drifter RSMC

    Male
    Number of posts : 2717
    Age : 35
    Location : Lintas/Luyang
    Stars : 5276
    Reputation : 16
    Registration date : 2008-10-24

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by bod_supersperm on Thu Mar 19, 2009 12:16 pm

    ada orang main saham, ada merompak, ada gadai tanah, ada berniaga, ada bekerja makan gaji, ada buat bisness sampingan, ada bertanam-tanam..ada beli loter 4d sampai beratus2 tiket.
    semua orang yang disebut tadi, tak kira jahatke baik, semua BERUSAHA kan?? berusaha jadi perompak yang baik, fikir plan merompak, berusaha teka no 4 digit yang baik.

    sensor_xxx
    extremer 4x4
    extremer 4x4

    Male
    Number of posts : 686
    Age : 32
    Location : kota kinabalu,sabah
    Stars : 3379
    Reputation : 4
    Registration date : 2009-01-01

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by sensor_xxx on Wed Mar 25, 2009 11:56 am

    fulamak bro...skong hbis2 ku eh...mmg kebenaran terletak d sni...that's from us bro... Very Happy

    rd7717
    Drifter RSMC
    Drifter RSMC

    Male
    Number of posts : 663
    Age : 31
    Location : Likas-kk-Membakut
    Stars : 3514
    Reputation : 1
    Registration date : 2009-02-17

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by rd7717 on Wed Mar 25, 2009 4:28 pm

    uish2...topik ni mcm dah jadi topik pantun nasehat ni...
    hebat2..
    apa2 pun drift must go on walaupun pakai engine 4K je..

    KeMenTus
    UnderGround
    UnderGround

    Number of posts : 10
    Stars : 2840
    Reputation : 0
    Registration date : 2009-03-01

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by KeMenTus on Mon Mar 30, 2009 9:18 pm

    ...samb.........dalam merentasi perjalanan hidup dialam fana ini...banyak perkara perlu d pertimbangann & perlu difikirkan...ada org pentingkan kehidupan duniawi....,ada juga yang pentingkan akhirat sahaja ......& ...ada yang pentingkan kedua2nya...Alhamdulillah....dalam menempuhi dunia & seterusnya hari akhirat....ada org pentingkan masa, ada yang penting kehidupan, ada org penting keluarga ...ada orang penting duit & macam2 lg lah...hmmm...dalam masa yang sama....ada juga org pandai berckp tapi tak pandai berusaha, ada juga pandai berkata-kata tp tak pandai berkerja.. ada juga pandai menulis, membaca, berfikir, berkerja dn berusaha ke arah yang lebih baik...tp ada juga yang pndai berkata2 untuk senangkan hati sendiri...rasa xsenang ape yang ada, tp buat mcm dia dah ada segalanya....minat, hobi dan impian penting dalam kehidupan manusia..tp mcm mana nk teruskan klu hanya pada kata2 n angan2....untuk melakukan sesuatu kerja byk perkara perlu dipertimbngan & difikirkan ...berusaha itu bermaksud cuba melakukan sesuatu untuk melakukan sesuatu perkara....ia terbahagi kepda 2..berusaha ke arah kebaikan atau kejahatan.... kita mahkluk ciptaan Allah yang diberi akal yang tiada tolok bandingnya sudah tentu kita boleh berfikr & memperbaiki hidup yang sementara ini bg menempuhi perjalanan di dunia dn di akhirat kelak.. kita sebagai hamba sudah pasti boleh brfkir & mempertimbangkan perkara baik atau buruk apa yang kita akan lakukan............hehhehe.....main2 jer...cam tulis cerpen plak.......Hidup KeAdilan>>>Amam Malaysia....AmpuNNNNNN.....aminnnnnnnn...

    KeMenTus
    UnderGround
    UnderGround

    Number of posts : 10
    Stars : 2840
    Reputation : 0
    Registration date : 2009-03-01

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by KeMenTus on Mon Mar 30, 2009 9:19 pm

    bro....cam da lari topic je ni........hehhehehhe

    sensor_xxx
    extremer 4x4
    extremer 4x4

    Male
    Number of posts : 686
    Age : 32
    Location : kota kinabalu,sabah
    Stars : 3379
    Reputation : 4
    Registration date : 2009-01-01

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by sensor_xxx on Mon Mar 30, 2009 9:25 pm

    berusaha itu bermaksud cuba melakukan sesuatu untuk melakukan sesuatu perkara....ia terbahagi kepda 2..berusaha ke arah kebaikan atau kejahatan.... kita mahkluk ciptaan Allah yang diberi akal yang tiada tolok bandingnya sudah tentu kita boleh berfikr & memperbaiki hidup yang sementara ini bg menempuhi perjalanan di dunia dn di akhirat kelak.. kita sebagai hamba sudah pasti boleh brfkir & mempertimbangkan perkara baik atau buruk apa yang kita akan lakukan....so kesimpulan nye terpulanglah kepada individu itu sendiri nak pa yg di wat nye ye kengkawan...kita sama2 la doakan kwn2 kita ni supaya dpt hidup dgn aman n sempurna walau tak kaya semna pun ye...makasih la tas nasihat2 yg telah d bri kn...kitac sma2 jd ini 1 pengajarn n pedoman tuk diri kta msing2 k...yg baik smua nya dtg drpd Allah S.W.T...yg bruk gtg drpd dri kta yg serba kekurangan ini kn2???tq

    bod_supersperm
    Drifter RSMC
    Drifter RSMC

    Male
    Number of posts : 2717
    Age : 35
    Location : Lintas/Luyang
    Stars : 5276
    Reputation : 16
    Registration date : 2008-10-24

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by bod_supersperm on Tue Mar 31, 2009 9:32 am

    kamu ni be bisnis ka?
    setiap orang ada usaha masing2..jgn sampai mendesak kemampuan diri udah..
    usaha UTAMA adalah mencari keredhaan Allah
    dan kewajiban menuntut ilmu..
    seterusnya meningkatkan amal.


    *************************************


    http://www.membakut.info
    http://revsoc.forumotion.com

    bod_supersperm
    Drifter RSMC
    Drifter RSMC

    Male
    Number of posts : 2717
    Age : 35
    Location : Lintas/Luyang
    Stars : 5276
    Reputation : 16
    Registration date : 2008-10-24

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by bod_supersperm on Tue Mar 31, 2009 9:33 am

    ok..bisnis apa ada ni??part la..


    *************************************


    http://www.membakut.info
    http://revsoc.forumotion.com

    ikankalui
    Partner RSMC
    Partner RSMC

    Male
    Number of posts : 29
    Age : 39
    Location : Putatan
    Stars : 2825
    Reputation : 0
    Registration date : 2009-04-11

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by ikankalui on Sat Apr 11, 2009 8:10 am

    sia meniaga DCL (De Classic Life)

    Maklumat dia:

    NOMBOR PENDAFTARAN SYARIKAT : 415550-T
    NOMBOR LESEN JUALAN LANGSUNG : AJL No.931124
    PENGASAS / PENGARAH : Dato' Stapa Hj. Omar
    Pengerusi Eksekutif & Perunding Korporat/Latihan
    : Dato' Azlina Hj.Che Abdullah
    Pengasas II/ Pengarah Kewangan & Operasi
    JURURUNDING : D'Eagle Motivation Centre (Syarikat Perunding)
    Stapa Haji Omar - President & Ketua Perunding
    : Gogain Technology Sdn. Bhd.
    Perunding software
    : Gigatronics (M) Sdn. Bhd. (Syarikat Perunding IT)
    Azlina Che Abdullah - Perunding & Pengarah Kewangan
    JURUAUDIT : Ismail Adam & Co. (AF No.:1367)
    TARIKH OPERASI : 19hb SEPTEMBER 1998
    IBU PEJABAT :

    No. 32 & 34, Wisma DCL, Jalan Wangsa Setia 4,
    Wangsa Melawati, 53300 Kuala Lumpur, MALAYSIA

    Tel : 03-4149 8149 / 4149 8185 / 4149 8285
    Faks : 03-4149 8124
    MODAL BERBAYAR : RM1,000,000.00 (Ringgit Malaysia Satu Juta Sahaja).
    SETIAUSAHA : CA Business Solution (1277027-V)
    BANK : Bank Islam Malaysia Berhad
    (A/C No: 109010001102)
    : Bumiputra Commerce Bank Berhad
    (A/C No: 14410007563058)
    : Maybank Berhad
    (A/C No: 512204119081)
    PEGUAM : Abdul Halim Azmi & Co.
    PERNIAGAAN : Sistem Pemasaran Berperingkat (MLM Tulen/ Konvensional)
    KILANG : De Classic Manufacturing (M) Sdn. Bhd. (523951-V)
    Bertanggung-jawab memgeluarkan sebahagian dari produk yang dipasarkan oleh Syarikat DCL dan syarikat kumpulan serta syarikat pemasaran luar.
    OBJEKTIF : Membina ekonomi ummah berdikari.
    : Membina kesihatan & kecantikan secara semulajadi
    : Menyediakan peluang perniagaan yang lebih baik & lebih adil serta lebih mudah untuk lebih sukses.
    : Memperjuang & mengangkat martabat industri MLM yang tulen dan beretika.
    VISI : Membina pasaran global.
    : Membina rakan niaga/ usahawan supaya memcapai kemerdekaan kewangan.
    : Menjadi pengeluar dan pengedar produk alternatif yang memberikan sumbangan yang bersar terhadap masalah kesihatan dan kecantikan sejagat tanpa memberi risiko atau tanpa kesan sampingan terhadap pengguna dan dengan harga yang berpatutan.
    MISI : Menyediakan wadah perjuangan untuk merealisasikan impian pengedar.
    : Mewujudkan pelan pemasaran yang unik, midah dan menguntungkan.
    : Menghasilkan produk alternatif berkualiti berbeza daripada pesaing-pesaing.
    : Komitment pemasaran yang tinggi (efektif servis) terhadap pengedar-pengedar dan memberi latihan yang sistematik bagi mencapai objektif syarikat.
    : Membina pengedar-pengedar yang mempunyai daya kepimpinan yang tinggi dan mampu bersaing di pasaran global.
    MATLAMAT : Menjadi "Gergasi" dalam industri MLM global.
    FALSAFAH : "Membina kejayaan di atas kejayaan orang lain"
    MOTTO : "Satu Wadah Perjuangan, Lebih Adil Lebih Sukses"
    SYARIKAT KUMPULAN : D'Eagle Motivation
    Syarikat Perunding (Korporat, Latihan & Motivasi)
    : DCL (De Classic Life (M) Sdn. Bhd.) - MLM
    : DCL (PT De Classic Life Indonesia)
    : DCL (De Classic Life Worldwide Indonesia)
    Pengurusan Korporat & Import/ Eksport
    : DCL (De Classic Life Worldwide Thailand) - MLM
    : D'Navechee Beauty (M) Sdn. Bhd.
    Trading/ Kecantikan/ Kesihatan
    : D'Navechee Global - Trading am
    : Butik D'Navechee (M) Sdn. Bhd
    Textile, produk kecantikan, kesihatan & aksesori
    : DAS Publishing Sdn. Bhd. - Penerbitan
    : De Classic Manufacturing Sdn. Bhd.
    R&D dan Pengilang produk, penjagaan diri & kesihatan
    : Gigatronics (M) Sdn. Bhd.
    Produk IT, elektronik & perunding IT
    : DAS Property & Development
    : DAS Travel & Tour Sdn. Bhd.

    Sponsored content

    waghh Re: apa biznis ada??

    Post by Sponsored content Today at 9:52 am


      Current date/time is Sun Dec 04, 2016 9:52 am